Ανάρτηση : 2/6/2009
update : 2/8/2009
Ξεκίνησε Ανανεωμένος και πάλι ο θρυλικός Οδοντωτός Σιδηρόδρομος
Διακοπτό-Καλάβρυτα
αλλά
Θα λειτουργήσει μήπως πάλι τις Κερκόπορτες ο ΟΣΕ με αυτές τις αυξήσεις ? (η Ιστορία σε αυτό το τόπο λένε ότι επαναλαμβάνεται )
(Οι βαριά σιδερένιες αυτές Πόρτες ήταν σε ένα εξαιρετικά εντυπωσιακό σημείο όπου υπάρχουν ακόμα και σήμερα και άνοιγαν μόνο για να περάσει το τρένο).
Από τα 3,70 ευρώ, που είναι σήμερα η τιμή του εισιτηρίου, διαμορφώνεται στα 9,50 ευρώ, κάτι που μεταφράζεται σε αύξηση 257%, ενώ, αντίστοιχα, το εισιτήριο μετ' επιστροφής, από τη σημερινή τιμή των 6,80 ευρώ, εκτινάσσεται στα 19 ευρώ, δηλαδή αύξηση που αγγίζει το 280% !!!
Αυτό άραγε για τα 6 χρόνια ανακαίνισής του σχεδόν όσο και η κατασκευή του πριν από 120 χρόνια !!!
Για τα ετοιμόρροπους και εγκαταλειμμένους κεντρικούς και ενδιαμέσους σταθμούς που όμως έχουν χαρακτηρισθεί Ιστορικά Βιομηχανικά μνημεία με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού.
Για τις απαράδεκτες υποδομές σαν σταθμοί ως αναφορά στις συνθήκες υγιεινής που επικρατούν στους σταθμούς, τόσο των Καλαβρύτων όσο και στους ενδιάμεσους.
Μήπως άραγε για την Διαφήμισή του που δεν υπάρχει καν στο sites του ΟΣΕ αλλά και του ΕΟΤ γενικότερα.
Μια
από τις ωραιότερες διαδρομές της Ελλάδας θα μπορούν ν’ απολαύσουν και πάλι οι
ταξιδιώτες μετά την επαναλειτουργία, του θρυλικού Οδοντωτού σιδηροδρόμου.
Ο Οδοντωτός σιδηρόδρομος που ενώνει το Διακοφτό με τα Καλάβρυτα ξεκίνησε το γραφικό δρομολόγιό του αφού ολοκληρώθηκαν τα έργα ανακαίνισης της γραμμής και αποκτήθηκαν νέες αμαξοστοιχίες.
Τα έργα περιελάμβαναν τη συντήρηση των μεταλλικών γεφυρών, την τοποθέτηση νέων σιδηροτροχιών, στρωτήρων και σκύρων. Το κόστος ανήλθε -μαζί με την αγορά νέων, υπερσύγχρονων συρμών- στα 40 εκατομμύρια ευρώ.
. Όπως ανακοίνωσε, ο Σύλλογος Φίλων Οδοντωτού, οι νέοι συρμοί του οδοντωτού
από την 1η Ιουλίου κυκλοφορούν καθημερινά.
«Την πανέμορφη διαδρομή από το Διακοπτό έως τα Καλάβρυτα μπορείτε να την
απολαύσετε μέσα από τα μεγάλα παράθυρα των νέων βαγονιών, που κλιματίζονται!
Εισιτήρια εκδίδονται από όλους τους σταθμούς του ΟΣΕ», αναφέρει ο Σύλλογος
και καλεί τον κόσμο να διασχίσει το μοναδικό φαράγγι του Βουραϊκού με τον
εκσυγχρονισμένο Οδοντωτό.
Με το πρώτο δρομολόγιο ταξίδεψε και ο υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλης Μπεκίρης
Όπως δήλωσε, «η
γραμμή του Οδοντωτού σιδηροδρόμου, αποτελεί κεφάλαιο για την τουριστική αξία της
Αχαΐας, αλλά και ολόκληρης της χώρας, δίνοντας μια ακόμη εναλλακτική στις
μεταφορές των επισκεπτών του νομού, σε μια από τις ομορφότερες σιδηροδρομικές
διαδρομές της Ευρώπης».
Ο οδοντωτός ήταν έργο του Πρωθυπουργού Χαρίλαου Τρικούπη (1832-1896) και από το
1896 πραγματοποιεί τη διαδρομή Διακοφτό-Καλάβρυτα, διασχίζοντας το πανέμορφο
φαράγγι του Βουραϊκού.
Ένα μαγευτικό ταξίδι μέσα από το Φαράγγι του Βουραϊκού ποταμού όπου αποτελεί ένα από τα ωραιότερα αξιοθέατα της χώρας μας. Χρονολογείται από το 1889 και την κατασκευή του αποφάσισε ο Χαρίλαος Τρικούπης. Αυτό το έργο υποστηρίχθηκε από το φίλο του Τρικούπη και τοπικό πολιτευτή Ασημάκη Φωτήλα. Η γραμμή κατασκευάστηκε από γαλλική εταιρεία ενώ συνέδραμαν και Ιταλοί τεχνίτες, που είχαν αποκτήσει μεγάλη εμπειρία σε ανάλογα έργα στις Άλπεις. Το έργο τελείωσε το 1895 και τα εγκαίνια έγιναν την επόμενη χρονιά με την συμμετοχή του τότε βασιλιά. Η πρώτη μηχανή ήταν ατμοκίνητη και σε κάθε στάση υπήρχαν υδατόπυργοι για την αναπλήρωση του νερού. Έργο δύσκολο που το ανέλαβαν τεχνίτες από τη Γαλλία και την Ιταλία, είχε διάρκεια επτά χρόνια. Το πρώτο του δρομολόγιο έγινε στις 10 Μαρτίου του 1896 και πρώτος επιβάτης ήταν ο Βασιλιάς Γεώργιος ο Α'. |
|